יום שישי, 22 באוקטובר 2010

הארי הודיני מקבל מכה בבתנו שתוביל בסופו של דבר למותו.

הארי הודיני
במשך הקריירה שלו, הודיני היה מכריז שהוא יכול לספוג אגרופים בבתן מעל לחגורה בלי לספוג פציעה מהמכה. ב-22 באוקטובר 1926 ניגש אליו סטודנט צעיר לאחר המופע, והוא שאל אותו האם הטענה שלו נכונה, הודיני שנח על הספה ענה בחיוב. לפני שהודיני הספיק להכין את עצמו לספוג את האגרופים הסטודנט הכה בו שלוש פעמים.


הודיני שסבל מכאבים בימים לפני האירוע ככל הנראה סבל דלקת בתוספתן, המכות שקיבל החמירו כנראה את מצבו. והכאבים שסחב כמה ימים לאחר מכן הוא יחס למכות ולא לזיהום. יומים לאחר המכות הוא איבד את הכרתו במהלך מופע, הכרתו חזרה אליו והוא סיים את המופע אבל הוא פונה ממש אחריו לבית החולים. ב-31 באוקטובר הקוסם המפורסם ביותר בעולם נפטר בגיל 52.

הודני נולד למשפחה יהודית בשם אריך וויס, משפחתו היגרה מהונגריה לארה"ב בשנת 1878 כשהיה בן 4. בשנת 1891 הוא הפך לקוסם מקצועי ושינה את שמו להארי הודיני. כשמונה שנים לאחר שהפך למקצוען הוא קיבל עצה שתשנה את חייב. העצה הייתה מאמן הבמה מרטין בק, שהמליץ לו לעזוב את תעלולי הקלפים וללכת לכיוון של קסמי החלצות. בשנת 1904 הודי כבר הפך להיות שם מוכר בכל פינה בארה"ב.

הלווייתו של הארי הודיני
בשנים המאוחרות הוא פתח במלחמה נגד מדיומים שכינה אותם כשרלטנים ורמאים, לפני מותו הוא סיכם עם אישתו שהוא ינסה ליצור איתה קשר בכל "ליל הקדושים" כדי לבדוק האם אכן יש חיים לאחר המוות, אשתו, בס הודיני קיימה את ההסכה במשך 10 שנים לאחר מותו. בהם הוא לא יצר איתה קשר.

לוויתו של הקוסם הודני נערכה בניו-יורק  ב-4 בנובמבר ונכחו בה יותר מ-2000 איש.

תגובה 1: