יום רביעי, 13 באוקטובר 2010

נירון קיסר עולה על כס השלטון ברומא - 13 באוקטובר שנת 54

נירון היה הקיסר האחרון מהשושלת היוליו-קלאודית אשר הייתה בשלטון מאז עלייתו של יוליוס קיסר. נירון החליף את הקיסר קלאודיוס לאחר מותו באותו יום. הוא היה בן 17 כאשר עלה לשלטון. הוא נחשב לאחד מהקיסרים האכזרים והמטורפים של רומא.

בתחילת שלטונו אמו, אגריפה שלטה דרכו ברומא והשלטון נוהל הייטב, לאחר חמש שנים התחילו לצוץ הקרעים בקשר ביינה לבין בנה. אגריה חיפשה מחליף לנירון, ובחרה בבנו של קלאודיוס , בריטניקוס. אך בשנת 55 יום לפני הכרזתו כבגיר מת בריטניקוס באופן מסתורי, סבור שהוא הורעל על ידי נירון.

בשנת 59 הוציא נירון את אימו להורג לאחר שמצא לו פופיאה שתפסה את המקום הראשי בחייו.

משנת 64 עד 68 גברו מעשיו האכזרים והמוזרים של נירון, הוא חל להופיע בתחרויות זמרה ואף היה שוכר קהל של אלפים כדי למחוא לו כפיים. הוא הוציא להורג את  פטרוס השליח שנחשב אחד משליחיו של ישו ואף לאפיפיור הראשון, והוציא להורג את פאולוס הקדוש שנחשב גם הוא לאחד משליחיו של ישו.  בשנת 66 מתה פופאיה ומותה גם נקשר אליו. 

בתקופת שלטונו החל המרד הגדול ביהודה שנמשך עד לאחר שלטונו של נירון.

בשנת 68 לאחר שחזר מתחרויות שירה ביוון, גילה כי החל מרד בשלטונו. הוא החל במסע רציחות אך הסנט בסוף הדיח את נירון. ב-9 ביוני התאבד נירון לאחר שביקש מעבדו לשסף את גרונו. נירון היה השליט האחרון שנשא את השם קיסר גם כתואר וגם כשם משפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה