יום שבת, 23 באוקטובר 2010

, גנרל צרפתי, מתחילה מזימה להפיל את נפוליאון בונפרטה - 23 באוקטובר - 1812

קלוד היה בצעירותו מוסקטר, בהמשך בשירותו הצבאי הגיע עד לדרגת גנרל. הוא התנגד רבות לצעדיו של נפוליאון, ופרש מתפקידו לאחר שנפוליאון הוכרז כקיסר האימפריה הצרפתית. מהשנים 1805 עד 1812 הוא שהה בכלא באשמת ניהול שוק שחור, ופעם באשמת התססה והשתתפות בתנועה שהתנגדה לנפוליאון.

קלוד פרנסואה דה מאלט
במהלך מעצרו, הגה מאלט את הדחתו של נפוליאון על ידי הפיכה צבאית נועזת. התכנית הייתה פשוטה: מאלט תכנן להודיע על מותו של נפוליאן ולהקים על ממשלה זמנית, וזה יעשה בעזרת תיעוד מזויף. כדי לגרום להצהרה להישמע אמיתית. תכנונו של מאלט היה למנות נשיא וסגן נשיא בנוסף למחוקקים נוספים.

בשעות לפנות הבוקר של יום ה-23 באוקטובר, נמלט מאלט מהכלא. הוא הגיע במדי גנרל לכלא ושחרר את הגנרלים לארויה וגוידל. הוא הודיע להם שנפולאיון נהרג ב-7 באוקטובר בחזית הרוסית ליד מוסקבה.  הוא שכנע את שני הגנרלים שיש צורך בפעולה, והראה להם מסמכים מזויפים שהסנאט גיבה כבר את מותו של נפוליאון.

בבוקר של ה-23 מלט ושותפיו נגשו לצריפים ובעזרת המסמכים המזויפים פקדו על הקוהורטה (פלוגה) העשירית ושלחו את חיילי הפלוגה לבצעה מעצרים. הדוכס רוביגו שכיהן כשר המשטרה נעצר, בנוסף נעצר גם ניצב המשטרה. החלק שלישי של הפלוגה העשירית השתלט על חלק מהארמון ששם תשכון הממשל הזמני.

בהתחלה האמונה שנפוליאון מת תפסה בפאריס עד אשר גנרל פייר אוגוסטין ביקש אימות למסמכים. מאלט ירה בו ופצע אותו. קצין בכיר במשטרה הצליח לזהות לאחר מכן שמאלט הוא בעצם האסיר שברח מהכלא. מאלט חזר לכאל ולאחר מכן פורקה הקוהרטה העשירית.

ההוצאה להורג - 31 באוקטובר
מאלט לארויה וגוידל נשפטו. ב-31 הם הוצאו להורג ביחד עם 20 אזרחים נוספים באשמת בגידה. הדבר העיקרי שהפריע לנפוליאון, לאחר ששמע על המהפיכה היא , שאף אחד לא קרא "נפוליאון מת, יחי נפוליאון השני".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה