יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

אימא טרזה מקבלת את פרס נובל לשלום. - 17 באוקטובר 1979


 ב-17 לאוקטובר הוענק לאם תרזה בגיל 69 פרס נובל לשלום. האם תרזה קיבלה את הפרס על מלחמתה בכאב, השכול והדלות.  האם תרזה בקשה לתרום את הפרס לטיפול בעניים וחולים בכלכותה. היא סרבה להשתתף בטקס חלוקת הפרסים. היא אמרה שהיא מעוניינת בגמול הכספי אך ורק בגלל שהוא יעזור לחסרי ישע שאין בידם לדאוג לרפואה שלהם, או לינה וחינוך ילדיהם.

האימא טרזה
האם תרזה הייתה נזירה קתולית ילידת אלבניה. שהפכה להיות אחת הנשים המופרסמות במאה ה-20 בזכות פעילותה ההמונטרית בהודו ותמיכתה בעניים שבעיר כלכותה. היא הפכה לסמל של צדירות ויושר בפני רבים.  בשנת 1980 קבלה האם תרזה את פרס בראט רטנה שהינו הפרס האזרחי הגבוה ביותר בהודו.

האם תרזה פעלה לעזרת עניים ונזקקים בהודו משנות ה-40, במהלך השנים היא הקימה מסדר שכלל 12 נזירות ,קיום פועלים במסדר 40,000 נזירות בעולם שפועלות ומבצעות גמילות חסידים.

ב-5 בספטמבר 1997 נפטרה האם תרזה. היא זכתה להלוויה ממלכתית מלאה על ידי הממשלה ההודית, כבוד שניתן בדרך כלל לנשיאים וראשי ממשלות. למרות שככל הנראה האם תרזה הייתה מתנגדת לטקס מן הסוג הזה.

ב-19 לאוקטובר 2003 הכריז האפיפיור פאולוס השני, על האם טרזה כקדושה, שמה הרשמי שלה בוותיקן הוא האם תרזה המבורכת של כלכותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה