יום שבת, 23 באוקטובר 2010

קרב פיליפי – מרק אנטוני ואוקטביוס נפגשים בצבאות הרוצחים של יוליוס קייסר ביינהם גם ברוטוס. 23 באוקטובר, 42 לפני הספירה


תיאור הקרב של היום השני בקרב פליפי 23 באוקטובר

לאחר שיוליוס קיסר גבר על פומפיוס בשנת 44 לפנה"ס, צבר כוחו של קיסר כוח רב. לכן בחודש מארס באותה שנה נרצח יוליוס קייסר.
יורשיו של יוליוס קייסר מרק אנטוניס, ואוקטביוס שנקראו ה הטריאומווירט  יצאו אחרי צבאם מרקוס ברוטוס וגאיו קסיוס שכוחם נקרא הליברטורים.

במשך יומיים בין ה 22 – 23 לאוקטובר התנהלו שני קרבות. ביום הראשון צבאו של מרק אנטוני שהיא מצביא מוכשר מבין ארבעת המנהיגים, הביס את צבאו של קסיוס. קסיוס הניח שצבאו של ברוטוס גם הובס מהסיבה שברוטוס היה חסר ניסיון ולכן קסיוס שם קץ לחייו . אוקטביוס התמודד מול צבאו של ברוטוס, אוקטביוס כמו ברוטוס היה חסר ניסיון גם כן והוא הפסיד בקרב אך לא הובס.

היום השני של הקרב שהתנהל ב-23 באוקטובר. בורוטוס לקח פיקוד על הכוחות של קסיוס. ותקף בלחץ הקצינים שלו את כוחותיו של אוקטביוס. בתחילת הקרב היה נראה שברוטוס אכן יצליח לנצח בקרב אבל מהר מאוד הכוחות של אוקטביוס החלו להדוף את כוחותיו של ברוטוס. בסוף הקרב אוקטביוס השתלט על מחנהו של ברוטוס. ברוטוס ברח ולאחר מכן שם גם הוא כץ לחייו.

ההפסד של הויברטורים סימל את עלייתם של השליטים האבסולוטים אשר כל הסמכויות היו בשליטתו של הקיסר. מרק אנטוני ואוקטביוס ילחמו בסופו של דבר אחד מול השני כאשר שנים לאחר מכן בשנת 31 לפנה"ס בקרב אקטיום. שבסופו אוקטביוס יהפוך להיות אוגוסטוס קיסר אחד מהשליטים החשובים בהיסטוריה של רומא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה