יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

התקרית של ג'וני ברייט – 20 באוקטובר - 1951


התקרית הייתה תקיפה אלימה של שחקן לבן בשם וילבקס סמית' על השחקן השחור ג'וני ברייט, בזמן משחק פוטבול בין שני קולג'ים דרק פילד מול אוקלהומה. הפציעה של ברייט הייתה קשה. במהלך שבע הדקות הראשונות ברייט קיבל מהלומות ואיבד את הכרות שלוש פעמים שבמהלך הפגיעה האחרונה הלסט שלו נשברה הוא המשיך לשחק עוד מספר דקות עד שהוא לא יכל להמשיך. בסוף המשחק הקבוצה שלו הפסידה 27-14

ברייט היה שחקן מבטיח בעמדת הקווטר באק. ושחקן מבטיח בקבוצה שלו. בזמן המשחק בעידן שלא שידרו את המשחקים בטלוויזיה. המהלומות נראו כחלק מהמשחק ולא היה ניתן להריץ את המהלכים לאחור ולבדוק מה קרה. אבל אנשים בקהל הבינו שמשהו קורה במגרש. רק באותו ערב אחד מצלמי העיתונות הבחין במה שקרה במגרש לאחר שפיתח את התמונות. התמונות התפרסמו יום למחרת המשחק וקיבלו הד גדול , גם כאשר ראיינו את השחקנים של אוקלהומה הם צ'יטתו את המאמן שלהם שאמר "תכנסו בכושי".

רצף ששת התמונות שמנציחות את המהלומות שקיבל ברייט זיכו את הצלמים ג'והן רובינסון ודון אולטאג, בפרס הפוליצר שנה לאחר מכן.

דרייק מאוניברסיטת שלו שיחקו נגד אוקלהומה A & M (עכשיו אוקלהומה סטייט) במגרש הביתי שלהם. הפציעה של ברייט הדגיש גם את המתיחות הגזעית של פעמים ועל ההנחה גנאי כאשר הוא נלכד בתוך מה שהיה לימים גם רצף צילום בתפוצה רחבה ובסופו של דבר זוכה פרס פוליצר. האירוע מאוחר יותר נודעה בשם "ג 'וני מוארת התקרית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה