יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

הדיסקוטק הראשון נפתח - 19 באוקטובר 1959

אם תרצו או לא הדיסקוטק הראשון נפתח בשנת 1959 בעיר אאכן במערב גרמניה.  המועדון נקרא "סקוטש' קלאב" (Scotch-Club) שהפך להיות אולם ריקודים. הוא הפך לדיסקוטק לאחר שהבעלים החליט שהוא לא רוצה לשכור יותר להקה והוא החליט שהוא ישתמש בתקליטים בשביל אולם הריקודים.

קלאוס קאוריני ה-DJ הראשון
בערב הפתיחה הגיע עיתונאי בשם קלאוס קאוריני, והוא השתלט על עמדת החלפת התקליטים.  הוא השתמש בסגנון של רוב שדרני הרדיו שכלל הכרזת שם השיר והשמעתו. הוא המשיך לעשות כך בימים לאחר מכן והפך לפופולרי. ומאז הוא נשאר מפעיל התקליטים במועדון התפקיד נקרא (DJ - Disc-Jockey)  וכך הוא הפך ל DJ הראשון.
           
עד אשר הדיסקוטק הראשון נפתח בארה"ב כבר היו פתוחים באאכן כבר 17 דיסקוטקים. הדיסקוטק הראשון המשיך לפעול כ-33 שנים עד שנסגר בשנת 1992. בדיוק ממול לדיסקוטק הראשון בעולם ניצב מועדון לילה בימים אלו.

המושג דיסקוטק היה עוד לפני פתיחת הדיסקוטק באאכן. בזמן מלחמת העולם השנייה היו נפגשים חברי מחתרת צרפתית במרתפים מתחת לאדמה לשמוע ולרקוד לצלילי מוזיקת סווינג אמריקאית שהמשטר הנאצי אסר לשמועה. בשנות ה-50 היו מועדונים ששילבו בנוסף ללהקות שניגנו מוזיקה גם מוזיקה מתקליטים. אך אכן רק בשנת 1959 נפתח מועדון שניגן רק מתקליטים וזה היה בגרמניה.

אז אם רציתם לדעת מה קדם למה? הדיסקוטק לדיסקו? או הדיסקו לדיסקוטק עכשיו אתם יודעים. - הדיסקוטק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה