יום שני, 25 באוקטובר 2010

טרנס ג'וזף מקסוויני מת לאחר 74 ימים של שביתת רעב, 25 באוקטובר - 1920


טרנס מקסוויני

טרנס מקסוויני היה מחזאי אירי, סופר ופוליטיקאי הוא היה ראש העיר של קורק מטעם מפלגת השין פיין.  מקסוויני נהג לכתוב בעיתון "חופש לאירלנד". המאמרים שהוא העלה בעיתון משכו את תשומת הלב של הארגון "אחוות הרפובליקה האירית". בין השנים 1913 ל  1916 הוא החל בפעילות פוליטית שתוביל למעצרו בשנת 1916 ולגרושו למחנה מעצר מחוץ לאירלנד בשנת 1917. הוא נעצר שוב באותה שנה על לבוש מדי הצבא האירי.

בשנת 1918 נבחר מקסוויני להיות הנציג של מפלגת פיין במחוז קורק (צפון אירלנד). בשנת 1920 נרצח חברו תומאס מקוילון, הלורד המושל של מחוז קורק לאחר מכן נבחר מקסוויני כיורשו. מספר חודשים לאחר מכן הוא נעצר באשמת החזקת מסמכים חתרני, והחזקת קוד צפון. הוא נשפט ונכלא לשנתיים בבית הסוהר בבריקסטון.

ההלוויה של מקסוויני 31 באוקטובר
מייד עם במעצרו הוא פתח בשביתת רעב כמחאה על מעצרו, ועל העובדה שהוא נשפט בבית דין צבאי. 11 אסירים פתחו בשביתת רעב בבית הכלא בקורק. הקבינט קבע ששחרורו של ראש העיר יגרום 
לתוצאות הרסניות באירלנד ויוכל להוביל למרד מצד הצבא והמשטרה בדרום אירלנד. השביתה של מקסוויני משכה תשומת לב בעולם. האמריקאים איימו בחרם על מוצרים בריטים, ארבע מדינות בדרום אמריקה פנו לאפיפיור להתערב, הפגנות נערכו בגרמניה וצרפת.הסוהרים ניסו להאכיל את מקסוויני בכוח, ב20 לאוקטובר 69 יום לאחר תחילת שביתת הרעב הוא נפל לתרדמת. חמישה ימים לאחר מכן הוא נפטר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה